Historie

Historie Firmy Aerotech Czech

Společnost Aerotech Czech (ATC) byla založena v roce 2005 jako 100% dceřiná společnost společnosti Aerotech Peissenberg GmbH & Co. KG (ATP), světově známého výrobce leteckých motorů a plynových turbín. Hlavní činností společnosti je obrábění žáruvzdorných a žárupevných materiálů na bázi Ni-Cr-Co, slitin titanu. Tyto materiály jsou nezbytné pro výrobu termodynamicky namáhaných komponent leteckých motorů. Vyráběné díly jsou charakteristické vysokými požadavky na kvalitu a přesnost výroby. Hrubování dílů a obrábění dílů pro ultrazvukové zkoušení bylo zahájeno v roce 2006. Obrábění nekritických dílů na čisto bylo bylo zahájeno v roce 2009. V roce 2013 získala společnost ATC certifikát od společnosti Rolls-Royce UK pro výrobu kritických dílů. Společnost ATC pokračuje v dalším růstu s podporou mateřské společnosti.

2005: 13. října byla založena společnost Drosten CZ s.r.o a zahájena kompletní rekonstrukce výrobních a kancelářských prostoru bývalého klatovského závodu Kozak.

2006: Prvotní kvalifikace zaměstnanců a převod výrobních technologií. Zahájení obrábění (hrubování) kroužků, segmentů a částí turbín pro mateřskou společnost.

2008: Předfinální obrábění disků pro firmu Böhler Schmiedetechnik GmbH & CO KG

2010: Finální obrábění nekritických dílů. Počátek obrábění a ultrazvukového testování pro firmu Aubert & Duval. 

2011: Společnost Drosten CZ s.r.o. změnila vlastnickou strukturu a název na Aerotech Czech s.r.o. a stala se dceřinou společností Aerotech Peissenberg GmbH & Co. KG company.

2012: Společnost získala kvalifikaci pro obrábění citlivých dílů pro společnost Rolls-Royce UK. Se společností MT Aerospace AG byla podepsána smlouva o montáži krycích štítů pro rakety ARIANE 5.

2013: Certifikace pro kritické díly Rolls-Royce UK.

2014: Náběh projektu výroby dílů Inchinnan a HPC dílů pro Rolls-Royce. Začátek kompletního obrábění dílů v rámci projektu NEO pro MTU Aero Engines AG.

2015: Zahájení sériové výroby PW1000 (A320 NEO), přistoupení ČR k vývoji programu ARIANE 6, převod opracování dílů V2500 pro MTU (finální kontura).

2016: Zavedení nepřetržitého provozu na stroji Unicen a kontrolním pracovišti. Premiér Sobotka na návštěvě v ATC.

2017: Přechod na systém SAP. Zavedení dílů Blisk Trent XWB pro Aubert Duval do sériové výroby. Dokončení stavby pro program Ariane 6.

2018: Sériová výroba dalších dílů Blisk pro firmu Rolls-Royce. Nové 2 stroje MNC1002. Kolaudace výrobní haly programu Ariane 6 + zahájení výroby.

2019: Zahájení sériové výroby PW1500 (A220 NEO), dynamizace dílů NEO, nový zákazník Otto Fuchs (UT i NNS díly). Úspěšný test soustružení drážky pro lopatky na HPC dílech (Rolls-Royce). Větší samostatnost technologie a programování v ATC. Odštěpení projektu Ariane 6 od společnosti Aerotech Czech s.r.o. a přičlenění do společnosti ATC Space s.r.o.